veldtrainingsschema 2016-2017

Veel plezier op de trainingen. Hou de site in de gaten voor eventuele wijzigingen.

trainingsschema 2016-2017 d.d. 29 maart 2017

De training is verplicht. Natuurlijk kan het weleens voorkomen dat er een overlap is met een andere belangrijke afspraak/activiteit. Het is de bedoeling dat de meisjes en jongens zélf de trainers hiervan op de hoogte stellen – telefonisch of ‘live’ tijdens een voorafgaande training/wedstrijd.

Voor vragen en opmerkingen over het trainingsschema kun je contact opnemen met

training op hdm

Hockey is een teamsport, en als team wil je beter worden, dus ben je met je hele team bij de trainingen.

trainingsafspraken:

  • Op tijd komen, liefst wat eerder, om als team alvast warm te lopen. Met warme spieren verklein je de kans op blessures en werk je meteen aan je conditie. Zo ben je bij de wedstrijden de tweede helft ook nog fit
  • Samen naar de training komen/fietsen: leuk voor teamspirit en veilig (en denk aan licht op je fiets).
  • Sportkleding aan hebben (inclusief scheenbeschermers en bitje) en liefst een trainingsbroek en jack aan/mee voor onderweg; beter voor je spieren. Dus geen hemdjes of UGGs, geen losse veters of wapperende haren e.d., maar sportief gekleed voor hockeytraining. Dan laat je je team en je trainer ook merken dat je komt om te trainen.
  • Actief en positief meedoen met de training. De trainer en je teamgenoten respectvol behandelen, luisteren en helpen met ballen rapen, opruimen, goed omgaan met elkaar en de trainingsmaterialen en na afloop alles meenemen uit de dug-out.
  • Geconcentreerd trainen mogelijk maken: als een team aan het trainen is, dan is alleen dat team met trainer(s) op het veld; anderen bewaren afstand, en blijven buiten de hekken.
  • Fris en goed voorbereid naar de training komen: een flesje water meenemen is een goed idee, een snack voor na afloop is prima, maar geen snoep en troep op het veld, en natuurlijk ook niet onder invloed van alcohol of drugs.

Als er iets niet in orde is, dan word je helaas door de trainer naar huis gestuurd en informeren we je coach/manager, ouders/verzorgers.

En als je een keer echt niet kunt trainen, dan meld je je met geldige reden af bij je coach/manager en bij de trainer (per team zijn aparte afspraken hierover).

 

Keeperstraining

De training start in de week van 5 september. Keepers krijgen binnenkort bericht op welke dag en op welk tijdstip zij zijn ingedeeld. Deze informatie wordt ook op de site geplaatst bij keeperscorner.

 

Downloads: